Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Friday, November 28, 2008

Untitled

The landscape between here and Las Vegas is mostly dry and desert ish, so I have seen a lot of sand when we were driving. Hehe. Our route was, Santa Barbara to Santa Clarita to a place in death valley to Vegas to Santa Barbara. A good week of traveling and a quite big area covered. Lucia and I worked good a traveling partners every other day driver and navigator. We decided not to bring a GPS and find our way with map and that worked 90% of the time. The other 10% were used to see the back streets of Vegas and more than planed of Santa Clarita. All in an a successful trip that we survived.

I'm really glad that I got to see Death Valley because it did not look like anything I have ever seen. I don't really know how to describe it properly to give you the right picture. What I of course realized is that the name is such a good description of the place. Dead, everything is dead! In the summer you can might spot a fish in a small river at one place but that is it guys! Dead and dry and sandy and no green stuff. We got up really early one of the days to see the sun rise over the sand dunes, that was a once in a life time experience. We went to places where everything is completely covered in salt, dried out and I have been 855 meters under sea level.

We drowe 1117 miles (US) and I have a new speeding record!

4 comments:

Audun Nyhus said...

Søstra si kommer snart hjem!!! Hurra!

For min del observerer jeg med fasinasjon Annes store hengivenhet til juleaktiviteter. Hun som vanligvis her mer eller mindre død om morran spratt opp for å åpne julekalender 0700. Med nisseskjørt. Tre julekalendere faktisk. Altså, klager ikke jeg. Hjelper absolutt på julestemningen.

Snødde masse på hytta i natt, så det var hvitt og fint på morran.

Anonymous said...

Sitter og svetter med hjemme-eksamen. Omfattende oppgave, håper jeg får rensket vekk daukjøtt og skrevet om det jeg faktisk har studert.... Så lett å ende opp i blindgater med denne oppgaven.

Gleder meg til å se deg igjen, snuppa, håper en feit og god julekalender venter på deg. Ble imponert av formen til Anne 07:00 på morrakvisten...!

Stor klem

Groan said...

Vent vent, JULEKALENDER???????

JIIIIIIIIIIIIIIPPI!!!!!!!!

Hei dere to!
Nå gleder jeg meg til å se dere igjen. Skal du til Lillehammer i nærmeste fremtid eller Audun eller er Arendal the shit?? Med andre ord, er det dit jeg må dra for å møte deg??
Enn du Janne? Hva er dine planer?

For å svare på ditt tidligere spørsmål så er det onsdag tredje jeg lander klokken 13.30, hvis alt går smertefritt. Det er selvfølgelig ikke noe jeg forventer siden jeg skal bytte fly og slikt men jeg skal ikke ta sorgene på forskudd her:D Jeg forventer INGENN velkomstkomitee Janne! Noter det. Sees vi ikke nå så får vi møtes på Hamar og ta enkaffe en dag :) hehe!

Forresten, Jeg vil spille Arnesen Bowling og jeg tror også trygt Anne kan være med. Jeg har trua på henne når det kommer til denne ekstremsporten.

Anonymous said...

Julekalender, Janne håper at det ligger en feit og god julekalender og venter på deg. Men verden er grym og grusom - jeg svikter dere alle tre i år - verken Audun, Janne eller Gro får julekalender av meg. Og det er helt sant! Jeg har brukt all tid og krefter og penger på flytting og hus - og det eneste som venter på Gro er en nylaget pepperkakedeig - uten bakepulver, klar til umiddelbar eting! Så blir det vel mer jul etterhvert.