Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Thursday, September 25, 2008

Bye Tobermory!

Da er jeg lei dette stedet! I morgen setter jeg kursen videre i landet, ikke det at jeg veit helt hvor ennå... Neste stopp er Oban der jeg skal være i helgen. Seiler med Sulurian i morgen klokken ti og skal hjelpe til på en messe der.
Det har vært dårlig med oppdateringer her i det siste men det har da heller ikke skjedd så mye:)

I dag har jeg deltatt på "The language faculty of tobermory high school" siden jeg er fra norge. Jeg har lært 11 og 12 åringer å si: jeg heter... og jeg er 12 år gammel... og selvfølgelig takk. Har faktisk noen norske mynt i lommeboken så de har jeg vist frem ved feler anledninger i løpet av den siste måneden også. Alle synes det er veldig morsomt og rart at vi har hull i 1 og 5 kroningene våre.

Nå må jeg hjem og pakke sekken min. Har en mistanke om at jeg ikke kommer til å få plass til alt siden jeg jo selvfølgelit har kjøpt ett og annet siden jeg kom... Mamma og pappa, dere kan kanskje vente dere en pakke av betydelig størrelse hjem igjen :)

Glad i dere alle og veldig koselig med kommentarer fortsatt! Spesielt far deg Anne:) Ikke det at det er noen favooritter her alle sammen! hehe!

Følg med på spørreundersøkelsene nederst på siden!! Just for fun!

5 comments:

Unknown said...

Det er litt skummelt at du skal dra fra Tobermory da - er liksom blitt vant til at du er der og synes vi kjenner stedet litt. Ikke send hjem ullsokker - viktig å holde seg varm på beina vet du - ellers tar vi i mot hva det måtte være. Men det er jo en ide og kjøpe seg en bærepose til 15 kr og ta det med videre - til du vet hvor du havner neste gang - eller??
HM

Anonymous said...

Oi, no more Tobermory? Aye, når tidevannet strømmer og skipet seiler, er det bare å henge på. Gleder meg til videre oppdateringer!

Har ikke skjedd så mye her heller, siden sist. Har farget og klippet håret (ingen ser selvfølgelig forskjell), har lest litt fag, og har kjøpt nytt kamera. Men det har jeg jo allerede fortalt om. Tar knakende gode bilder, skal jeg si deg!

I dag pratet jeg med ekte grekere. Det sto to damer foran men på Meny på Oslo City, og de slang ut velkjente ord som οχι, γαλα og ανθρώπου, og da stotret jeg frem på hårreisende gresk "er jeg greske?" (mente selvfølgelig å si "er dere greske"....) Men de skjønte budskapet, og jeg fikk brukt alle de to greske setningene jeg kan... ha-ha. De var på en eller annen helsekonferanse, og kjøpte tonnevis med laks og geitost (!).

Har også vært på seminar på Blindern, og har konkludert med at seminar egentlig kun er et påskudd for å invitere folk på kaffe og kake...

Ja.... givende uke.

Arnesen Nyhus Family said...

sail on, sail on .... bilde av en seilende Gro finner dere her En seilende Gro

Audun Nyhus said...

Dette er bra! Du hadde gjort Tobermory nå tenker jeg! Du får erobre resten nå... Jeg og Anne skal til Hilde og spise middag i dag. For en idyll. Drar til Oslo igjen på søndag.

Anonymous said...

neimen! slik en hilsen varmer mitt gamle hjerte =) her er det mykje lys og mykje varme for tiden, nesten litt sånn sommer igjen. i dag på morran satt vi faktisk og skuet utover fjorden fra stuevinduet, og spekulerte i hvor fint det ville være å ut i kano sånn på tidlig-morra-tur. ikke det at vi noen gang kommer til å få dratt oss opp på slike tidspunkt, men tanken var fin. det er tanken som teller. ellers så har jeg funnet ut at å lakke bil på verksted er usømmelig dyrt. men din bror kunne erklære at han har lest seg opp på emnet på internett, og synes det høres riktig så spennende ut. nå har han jo riktignok lakket sin egen veldig fint, men å ta steget fra å dekke over liten teipbit til å fikse et...ehm.. litt større uhell.. er vel litt som å gå rett fra plasterlapp til hjernekirurgi. vi får se. godt å høre at det ikke bare er meg som har reist ut i verda med manglende langtidsplanlegging. ordna seg jo alltid, men fikk stort sett høre fra de help-x vertene jeg var hos at folk pleide å si ifra sånn et halvt år i forveien. et halvt år! overmennesker. detta ordner seg. god tur videre!