Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Sunday, September 7, 2008

Hiv og hoi folkens!

Trodde faktisk ikke jeg skulle rekke et siste innlegg for seilaset men det gjorde jeg! I'm all packed and ready to go, only problem is... my backpack is bigger than me :) hehe! Dette kommer til a bli en kjempe fin tur og jeg gleder meg masse. Hele sekken er full av ull sa haper jeg holder meg varm. Det har vaert helt fantastisk vae de siste dagene sa krysser fingrene for at det holder seg slik. Nar jeg kommer tilbake skal jeg lage et ordentlig bildegalleri sa dere kan fa et bedre inntrykk en pa de sma bildene.

Til dere som forventer postkort maa jeg bare si en ting, hvis du ikke har gitt meg adressen din minst fem ganger, slik som Janne og Helle, saa blir det daarlig med kort! Hehe :) Jeg har din Amalie og Lena Marie, hvis dere leser dette. Unntaket er ogsaa Ole siden jeg har bodd der du bor skal jeg nok klare aa huske det ogsaa. Alle andre haapfulle kan skrive inn sin som kommentar paa dette vedlegget :) Hilde??

I gaar var jeg ute paa tur sammen med en herlig jente jeg er blitt kjent med som heter Astrid. Hun er fra Osterike og reiser alene slik som meg. Vi bestemte oss for aa gaa til en av de tre slottene som er her og hadde en fantastisk 4 times tur dit. Tilbake haiket vi meg et kjempe koselig engelsk ektepar og endte selvfolgelig opp paa MacGohans, som er puben hvor alt det goye skjer. Det var live music der i gaar saa vi danset til krampa tok oss med et gamelt engelsk ektepar :) hehe!
Men tilbake til turen i gaar! Det er virkelig saa fantastik vakkert her, det er virkelig ikke noe jeg kan beskrive en gang. Landskapet er akkurat som paa postkortene (igjen, vil DU ha postkort, skriv din adresse) og JA, folk bruker kilt. Kanskje til og med enda viktigere, NEI, de har ikke paa seg undertoy naar de bruker kilt. Dette har jeg alltid trodd har vaert en spok men det er ikke sant :) A True Scot's man never wear underwear... Komando er det viktige stikkordet her folkens. (Note: dette er noe jeg har blitt fortalt, jeg har ikke sjekke og kommer ikke til aa gjore det heller ! hehe).

Til Helle og Alva:
Astrid som jeg har blitt kjent med vettu. Jeg spurte henne om hun har hort om filmen "Sound og music" og veit dere hva hun sa? Hun bor FEM minutter unna Von Trapp familiens hus !! WOW BABY! Jeg skal aa besoke henne rett etter jul tror jeg saa det blir jo helt sinnsykt. Nesten paa hoyde med aa ha en hel kinosal for seg selv til aa danse i! Hehe!

Naa skal jeg komme meg avgaarde! Kjempe kult at dere folger med a kommenterer venner. Veldig hyggelig a hore fra deg ogsaa Anne! Du faar passe paa familien min for meg mens jeg er borte :) Janne panne, vi snakkes paa talatuten igjen seinere! Savner dere alle :)

Forresten, kan noen sporre/skjekke at Ollemor har faatt kort!?

15 comments:

Anonymous said...

Hei Gro,
Jeg vil ha kort av deg vettu... Postkassen min bungner ikke akkurat av interessant lyrikk.. så en kort av deg kan kanskje blåse liv i en depressiv postkasse med adresse ;

Smedstadveien 9, HO311
2619 Lillehammer

Hilsen Hanne ;o)

Anonymous said...

kremt.. ja det heter ET kort.. I know.. it's not a killing matter :P

Anonymous said...

Hahaha, med en ryggsekk som er større enn deg, så har du jo nærmest et telt i tillegg til masse god, varm ull!

Skitt fiske... eh.... godt seilas.... eh... for pokker, god båttur!

Anonymous said...

Oi! Speaking of "diver's licence":

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v31/operafantomet/diverslicence.jpg[/IMG]

http://img.photobucket.com/albums/v31/operafantomet/diverslicence.jpg

Hi-hi-hi!

Anonymous said...

Æsj, ingen av linkene ble jo "klikkbare". Dårlig gjort av Blogger!

Men det er altså bilde fra Reisemessa 2007 - der hvor du dykket "og ikke ble våt, det bare kjentes sånn"....

Anonymous said...

Hei på deg på havet - dette er kjempebra! Og at du har klatret i masta - det var bra jeg ikke var der! Og jeg blir rimelig råmisunnelig - å få oppleve kysten og øyene på den måten. Venter spent på neste blogg med inntrykk fra turen. Og har allerede bestemt meg for å dra på fottur i Skottland - en gang - neida, ta det med ro - jeg kommer ikke med neste fly - har nok med hus om dagen!

Unknown said...

Jeg har ikke tenkt å være anonym, men jeg har bare ikke skjønt hvordan jeg gjør dette. Er et under at jeg i det hele tatt får publisert! Slet med rullestolen flere ganger - til noen fortalte meg at den ikke var beregnet på meg! Jeg gjør så godt jeg kan - sitter og svetter over IKEA-kjøkkenplanleggeren nå - værre en skype!

Unknown said...

Gro Gro Gro :) Så fint at du har det bra! Jeg er masse misunnelig etter dager ut og inn på Hotell Cæsar :p hehe..

Venter spent på oppdateringer..

Take care baby!

Klem Kristin

Anonymous said...

Vil du se hvor Gro er på seiltur, last ned denne fila


seiltur_7-12_september_2008.kmz


og åpne den i Google Earth.

Audun Nyhus said...

Jeg syns Wall-E var litt klein jeg. Janne er også enig. Denne teite kjærlighetshistorien og slik.
Kos til søstra si :)

Anonymous said...

Æææ! Gro!! Sound of music huset!!!:O Vi vil ogsååå!! Haha. Håper du koser deg masse..! Hørte du hadde sett spekkhoggere her en dag. Kult. Fin blogg også må jeg si:) Gleder meg til å lese mer! Klem
(Unnskyld for alle utropstegnene..)

Arnesen Nyhus Family said...

legger merke til at Helle har lagt inn denne kommentaren 0645 --- jeg gjentar 0645. Hva skjer der ute på landet?

tor

Audun Nyhus said...

BITTERHETA!

Maks antall kommentarer på Auduns reiseblogg: 10.

Anonymous said...

Ja men, Audun da... fire fra meg, tre fra Hanne Mari, to fra deg... Klart det trekker opp snittet! ;)

Anonymous said...

Må jo stå opp tidlig Tor..! Får mer ut av dagen på den måten har jeg lært:D