Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Tuesday, October 28, 2008

London and me, still going strong!

Yesterday I moved in to a hostel on Piccadilly square called Piccadilly backpackers. Now I'm in a dorm with 3 people, two boys and one girl. All of them are really nice and fun, my only problem is the temperature... Last night I slept in a t-shirt and boxer and it was still !&^*%* warm and MISERABLE, the Mexican next to me was fully dressed in pants, t-shirt and jumper and HAPPY. How is that possible? They should give people rooms after where they are from so that people like me can have it cold! Ah well, that's life!

I went to see St.Pauls Cathedral and listened to a choir sing, which was quiet and relaxing and something I can recommend. Just a small piece of advice, don't send text msg in church.......

Today I went to see the Changing of the Guards at The Buckingham Palace. That was a lot of waiting, a bit cold but fairly entertaining. I have also been to the Victoria and Albert museum which I found interesting - and all that. Hehe :) I have also had a walk around Harrods on my way back to Piccadilly and ended up with shoes from Chanel, a beautiful dress from Dolce and Gabbana and some other bits and pieces from Vendi. Yeah right!

Now I am back at the hostel to eat and change before "The Phantom Of The Opera". Yes Janne, you read it correctly! I think the next update will be on Thursday, and that goes for all the photos as well.

6 comments:

Anonymous said...

Super blogg og stemningsrapport - ikke lite interessant for oss som står på farten til London! Gleder meg!
HM

Anonymous said...

Very, very proud of ya'!!

Audun Nyhus said...

Så kulturell du er kjære søster. Jeg var også på Phantom of the opera da jeg ar ute på tur. Vi er et høykulturelt søskenpar. Kos :)

Groan said...

Ja, det tar helt av med museum og det hele over paa oya her..

lalala - Audun og Gro, Audun og Gro, soskenparet sitt, Audun, Audun og Gro - lalala

Anonymous said...

så artig du har det =) nå sitter jeg nyoperert hjemme i senga og spiser is, mens sykemeldingskronene ruller inn på kontoen. gleden er stor. å fjerne mandlene er slettes ikke så ille som alle skal ha det til. to timer etter operasjonen spaserte jeg rundt på kliknikken i lykkelig omtåket tilstand med drypp-posen i hånda. og derfra har det bare gått oppover. har ikke engang trengt alle de paralgin forte-tablettene jeg så rundhåndet ble tildelt, og vurderer nå å selge dem på svartebørsen for en billig penge. gi bud.

høykulturelle søskenparet sitt, ja.. når jeg morratrøtt og halvveis bevisst kom tuslende ut fra badet på søndag satt audun fornøyd og trakterte pianoet som en aspirerende mozart. uvisst om dette var en bevisst handling for å markere det kulturelle klasseskillet mellom oss. vi fra usiviliserte strøk har naturligvis ikke slike kustneriske evner, her går det i skiskyting, hjemmebrent og traktorkjøring. jeg har som sådan ikke sett phantom of the opera, men jeg har sett jakten på julestjernen på nathionaltheateret. dessverre var det før mine kjære foreldre fant ut at deres lille pode var nærsynt, og kulturopplevelsen begrenset seg derfor til å i flere timer studere den enorme, men for meg noe uklare stjernen som hang fra scenetaket. kanskje ikke så rart at jeg foretrakk tv-versjonen.

når jeg og min søster -altså et noget mindre høykulturelt søskenpar- var i london, var vi på madame tussauds. ingen store dypdykk i kunsthistorien, med andre ord, men artig lell. anbefales. artig var også matsalget på camden market. belgiske vafler dyppet i sjokolade, toppet med jordbær dyppet i sjokolade, og sjokoladesaus. arh... forbidden donut.... og så videre. kos deg på tur!

scarnuz said...

Oh ja Gro, det høykulturelle søskenparet kan jeg underskrive på! Glemmer vel aldri den gangen feletimen ble til felehalvtime.....

Hils besta og hele resten av gjengen.

scarnuz