Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Friday, February 13, 2009

Nevicare???

Over and over again we have had problems with our washing machine. At first,when we arrived to the apartment, there was no door. After a while this was fixed. But then we busted the door... So we had to wait for this to be fixed. Yesterday evening finally this problem was solved as well so we had a big washing party:) I have now just clean nice smelling clothes!

Everyday I have class at 8am, which is kind of early for a backpacker like me:) Today I was especially tired and it was hard to get out of bed, but I did! I walked out the front door to discover it had been snowing through out the night! Che?? Okey, it's not anything near to Lillehammer, just a shell of snow, still I was quite surprised! (I have a photo on my camera that I will upload when I get a chance).

For those of you who have read the last comment from my sweet Ole, yes I'm planning to learn the guitar :) I have decided not to buy one i Perugia because where I'm going next they have one! Where am I going next you might ask. Well, it a farm down from Rome that I found on Helpx -
http://www.helpx.net/host.asp?hostID=991

That's all for now ragazzi!

9 comments:

Anonymous said...

08:00 - det er bra det

Anonymous said...

08:00 - kommer an på hvordan været er ute.

Sol og lyst: greit.
Snø/regn/grått/mørkt: ukult.

Sånn er det med den saken.

I dag hadde vi virkelig gresk språkbruk i "Gresk språkbruk". Forholdet Hellas-Tyrkia på 1900-tallet og tvangsdeportering av folk i begge land. På gresk. Du kan vel si det sånn at jeg forsto ca. 1/4 av det som ble sagt. Og det var kun fordi jeg kjenner til affæren fra før....

Jeg ser av dine innlegg at det går langt bedre med deg og italiensken, det er betryggende!

Og gratulerer med nyvaskede, lune klær. Aaaaah!

Sitter nå og super i meg Strawberry Daiquiri på T.G.I. Friday's. Oles hyggelige kjæreste* er på jobb, og jeg sitter ved siden av peisen. Av og til er livet bare så behagelig. Me gusta, som jeg er ganske sikker på at man kan si på italiensk.




*Han hilser, forresten! Han er veldig kul på håret i dag. Usedvanlig kul. Han ba meg skrive det, men han er det faktisk også... Juger ikke! Haha!

Anonymous said...

Sekretær for ollemor:
Hei Gro - topp at du har det bra, engelsken din er fremragende - jeg forstår det meste. Men jammen har vi det bra på Lillehammer også - bare savner deg. Er på besøk i Symrevegen med stort selskap i går kveld. Anne og Audun ankom etter kø ut fra Oslo - kjempekos å snakke med dem igjen også. Men hele tiden har jeg deg i bakgrunnen og inne i meg Gro - for alt du står for og greier.

scarnuz said...

.....sono svizzero.

Ma, conoisci lo secondo svizzero... magari e una svizzera?

Ja ja du Gro, l'italiano non e una lingua facile!

Hvordan går det egentlig med carnevale? Du faster vel? Spiser kun en margerita på del Sole?

Stai bene.
scarnuz

Anonymous said...

Heihei!

Som du ser av din ollemors kommentar her har jeg og audun vært på besøk i din heimstad, og jeg har mishandlet snowboardet ditt på det grøvste. ingen synlige skader på det altså, men det er nok mentalt noget traumatisert. slik en udugelig fører som meg har det ikke hatt på lenge. skammen. vanæren. var altså første gang jeg prøvde slikt et brett, og det gikk vel sånn passe... sikk-sakk svinger og det å stå nedover bakken var ikke så ille, men å svinge skikkelig, sånn s-svinger.... nei. det gikk veldig lite. kan nå melde om betydelige fargeforandringer på min nedre del. min sviktende selvtillitt på dette brettet ble ikke bedre av at din kjære bror kunne melde at han fikk til s-svinger i løpet av sin første dag på brett. MEN. hva får jeg så høre når vi kommer hjem til mor og far arnesen nyhus sin trygge heim på kvelden. jo, auduns skryt om sin umiddelbare suksess på snowboard er intet mindre enn fri fantasi, eller muligens en meget selektiv hukommelse. (Jahaha, hvis du leser dette Audun, her vanærer jeg ditt navn i offentligheita. jeg er forberedt til å ta konsekvensene.)Altså hadde jeg gått rundt i skammen og bitterheita til ingen nytte. hrmpf og atter hrmpf. men artig var det jo lell å stå på snowboard =) jeg velger å avslutte kommentaren her, idet min hjerne fungerer meget lite for dagen. vi kom til arendal klokka tre på natta, etter usømmelige køtilstander på e6-en. fire timers søvn. arhhhhhh... ha det gøy din heldiggris =)

Audun Nyhus said...

Hmmm. Mulig det dette er et mildt tilfelle av selektiv hukommelse. Men jeg anser mine foreldere som fullstendig upålitelige kilder i denne sammenhengen. Så om du ikke har noe mer konkrete beviser, så kan jeg ikke akseptere disse skandaløse beskyldningene som blir publisert det store nettet til spott og spe for hele verdenssamfunnet.

Så du skal lære deg gitar gro. Da får vi starte band. Ye! Vi kommmer til å bli Hanson family reborn.

Anonymous said...

*knegg-knegg-knegg*....

Sterke ting som kommer frem i bloggen her... Anne, jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: du må få deg en blogg. Flirer i sjegget hver gang jeg leser dine innlegg her.

Grooowie, en eller annen gang, når vi befinner oss i samme land og samme by igjen, må vi gjenta suksessen (??) med kino-maraton. fy f.... Det var beinhardt, men også helt genialt. Og blikket til hun billetselgeren da vi kjøpte billetter... Hahaha!

(kom på det da jeg var på Kiwi før i dag... de hadde "Irina Palm" på tilbud i DVD-hylla)

Anonymous said...

Lenge siden oppdatering av bloggen! Skjer det ingenting i Perugia?? Her skjer det masse. Det snør, og katta har fått fiskeboller til frokost!
HM

Audun Nyhus said...

Søstra si, glad og blid?

Helpx gården: NO ABUSE OF ALCOHOL PERMITTED! det er tydligvis ikke lov helle alkohol på bakken, eller kaste den bort på andre skandaløse vis.