Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Thursday, September 18, 2008

Hello folkens!!!

I går var jeg ute på bølgene blå igjen sammen med de to andre som er frivillige. Det er et firma som heter sea life surveys som tar ut turister for å lete etter hvaler og delfiner, så vi hang oss på. Siden vi jobber med HWDT fikk vi komme med gratiss, 600 kroner spart der :)Vi så Minke Whale og en hel del andre mindre animals. Legger ut noen bilder av oss så dere kan se selv om det strengt talt ikke er mye å se :)

I dag har vi fortsatt med denne stinkende nisen, stinker mindre nå faktisk! Vi fikk et par timers avbrekk fra brekkningene da det kom en telefon om en skadet fugl i nærheten. Ut i bil med tepper og pappeske. Det var en Herron, ganske ung og veldig sliten. Vi fikk han inn i bilen og kjørte til Craignure for å levere han til noen fugle folk der. End of story: Den måtte avlives og vi hadde kjørt en time for ingen ting. Jeg veit jeg ikke burde si slike ting men hva skjedde med å bare kakke den med en spade to end his suffering? Jeg er sikker på at onkel er enig her!!? Jeg så en fantastisk fin ugle da, så turen var ikke helt bortkastet :)

I kveld er det Quiz på puben så dette blir bra! Før det har jentene ambisjoner om at vi skal grille, I REGNET, så det kan bli spennende :) Hehe!

Glad i dere alle :)

11 comments:

Anonymous said...

Med tanke på at jeg og to venninner ikke klarte å grille i sommer, med strålende sol og en masse varmegrader ( seriøst: http://i159.photobucket.com/albums/t127/arnesentouring/sommerferie2008/DSCN0848.jpg - elendig engangsgrill med ufungerende tennvæske-ark), så blir jeg utrolig imponert over deres intitativ om grilling i regnet.

Gleder meg til bilder!

Jeg må ut og kjøpe meg nytt kamera. Det andre... vel... det har begynt å dobbelteksponere bilder. Trodde det var fysisk umulig med digitalkamera, men I guess not.... Audun vil antakelig puste lettet ut og si at det "pokker meg var på tide med nytt kamera", men er jeg heldig så er han bare ute og cruiser i bilden sin i disse dager... Hi-hi.

Lykke til med grillingen! Og gratulerer med de sparte pengene.

J.

Anonymous said...

Forresten.... Tuuuusen takk for kort! :D

Arnesen Nyhus Family said...

hva skjer - kommer hjem etter jobb i dag, og der er det jaggu meg et kort fra deg!! Veldig hyggelig og ikke noe jeg hadde forventet. Etter å ha plassert katta på verandaen med en haug med mat - som hun sikkert må dele med skjærene - dro jeg sørover. Sjekka ut bilen til Audun - traff han på en bensinstasjon - Hydro Texaco faktisk - der gutten sto og vasket vinduene - fin bil! Freedom machine!! Så bar det videre sørover til en pølsedisk på en besinstasjon - Statoil faktisk. Så til Larvik hvor Hanne Mari ble plukka opp på en annen bensinstasjon - Shell faktisk. hmmm hmmm vel - hvoromalltinger vi kom nå fram til Bukkevik - en deilig føleøse som vanlig. På med nettet, og hva annet enn en ny blog-post fra Gro. Du kan skrive, Gro - vi er med på tur vi ... og tenker på deg ... kanskje det vi stort sett driver på med. God grillings!! HM&T

Audun Nyhus said...

Ja jeg møtte min far på Hydro Texaco. Det stemmer (i dag har jeg til og med kjøpt en støvklut til min eminente BMW). Jeg hadde akkurat snakket med min kjære søster og dessuten min mor. Så er her det ikke noe å si på internkommunikasjonen.

Har hittil jobbet 12 timer denne uka overtid for å finasiere min nyervervede frihet. Et aldri så lite tankekors.

Jeg har da ikke fått kort, har jeg vel. Men her har vel man bare seg selv å takke tenker jeg. Har vel ikke foreligget addresse. Hver mann for seg selv her i verden. Man er sin egen lykkes smed. Og så videre. Men hvis jeg skriver addressa her, tør du vel ikke annet enn å hive deg rundt å sende brev på supermannekspressen tenker jeg. Thorvald Meyers gate 62b. 0552 Oslo.

Jaha, da får man vel jobbe litt...

Groan said...

Hva skulle vi gjort uten internett og telefon?? Hvordan overlevde de i gamledager?

Det ble ikke noe av grillingen, butikken var stengt.. Ops!

Kort er på vei min yndlingsbror!!!

Arnesen Nyhus Family said...

du kan spørre meg --- jeg levde i gamle dager.....

Anonymous said...

Brevduer!!

Groan said...

Jeg ser for meg at man avtaltes å møtes slik:
Vi møtes under dette treet ved neste fullmåne rett før solnedgang...
Ja? Hehe

Anonymous said...

Gro? Rense delfinskjellett?? Hvorfoor?:( Hehe. Vil ikke høre om slikt, krever nesten at du sensurere disse innleggene dine her!
Sånn ellers setter jeg pris på å få vite hva du driver med til enhver tid:D Høres veldig spennende ut!
Tusen takk for kort med ku! Beste kortet som noen gang har funnet veien til Biristrand (bortsett fra det med barbara-familien (som du har sendt til meg (hvis du ikke husker det.. (vet jo hvordan hukommelesen din kan være til tider.. hehe (glad i deg da!))))). Nok parenteser!

Oooog over til noe ganske så annet....
http://www.youtube.com/watch?v=L30V5vnYHzk
SJEKK IT OUT LIZM!;) Vilt!!!

Klem fra ei som fortsatt nekter eierskap til en viss CD..!

Anonymous said...

Helle-dussen! Hvordan har du klart å grave'a frem på YouTube da? SKIT!!

Jeg har kun én ting å si:
http://www.youtube.com/watch?v=uG5NhkxQJQc

Anonymous said...

Oh. Janne.. du vet virkelig hvordan man skal få sagt det!!