Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Wednesday, October 1, 2008

Bye Scotland, nice to meet you!

I've been really poor on updating the blog lately, so my mum and dad has been calling me more than once a day............. So now is time for a "news flash".

Bye bye Scotland! I'm now sitting on the train to York. On the train they have wi-fi, how cool is that!!? Everybody who is not from Norway may be used to this but let me tell you this. That could never ever happen i Norway! Maybe in a few years but then you probably have to pay £10 ish. Yesterday I went to the bus station to by a but ticket to York because I belived that would be cheapest, but no. To take the bud would cost £35 and take about 5 hours, the train on the other hand coasted me £21.50 and take 3 hours ish. Conclusion: Go train!!

My impression of Scotland is good and I want to come back an other time! A list of favourite tings include:
- The kilt
- The bag Pipe
- Castles
- Steak and ale pie
- Accent
I'm excited to see if England will be very different or if I will have a whole other view of the country.

So, what's up next on my time table? I'm going to York to work on a horse farm for a while, the agreement is 2 weeks and if everything runs smoothly with the family and the horses I'm welcome to stay for longer.
I now know that the air plane for USA is on the first on November, so by that time I need to be in London!

Now over to Edinburgh! What a beautiful city! I hope to back soon and have more time an MONEY!! So many beautiful things here! What do my favourite cousins say? Shopping in Edinburgh, all girl Holiday in a year or so?
I went to the castle and the National Scottish museum, and also had a night walk up Holyrood Park. I've displayed photos on Photopucket for you to see!

It's so hard to write in English so the updates will be a bit shorter. Hope everybody will overlook any spelling blunder!!


Please keep living comments and stuff, then it more fun to update to!!

13 comments:

Anonymous said...

Kjempefin oppdatering fra Edinburg, og veldig lurt i forhold til å berolige foreldre! Vel, vel - vi må vite hva du kommer til nå også - med de hestene eller hva det er - ellers kommer jeg med første fly vet du!!
HM

Audun Nyhus said...

Gro min søster.
Min søster Gro.

Pass deg for slimete, svettende, ekle og tabloidlesende engelskmenn. Don't do drugs.


Jeg har klokketro på at NSB, dette eminente selskapet, lurer inn trådløs på toget snart. Bare synd jeg har sluttet med toget. For jeg har BIIIIIIIIIIIILLLLLLL. HAHAHAAHAHAH. HEVNEN er SØØØØØT.

Greit.

Anonymous said...

Worried parents, 'ey? Sikkert Poooschen som krever daglig rapport, de er bare sendebud.... eller? He-he.

Nå er det så høst her at det er helt smertefullt. Regn, regn, grått, kaldt, regn, gult, nakent, regn, øsende regn. Snøft. Har aldri vært noe glad i høsten. På tide å komme seg sørover...

Edinburgh hørtes deilig ut, vå må dra dit en gang (sammen, altså).

Anonymous said...

heihei! så artig at du skal på hestegård, da =) nå blir vel far din stolt tenker jeg... bare pass deg for føttene deres. bedre med ti hester på taket enn en på tærne.

janne, du er bare på feil sted. her i kittelsbuktveien er det strålende solskinn og glitrende hav, med svaner som duver forbi på utsiden. ren sørlandsidyll. hahaha. så får det heller være at jeg sitter her og kjeder meg mens dere andre lever givende liv i storbyens kulturelle smeltedigel.

til søndag begynner elgjakta, og alle hjerter gleder seg. unntatt elgen sitt, for det griller vi på bålet og spiser som de landsens barbarer vi er. moahaha (jeg holder meg til ostesmørbrød). da kommer far også hjem. jeg merker meg med en viss bitterhet at å skyte elg tydeligvis trekker mer enn sosialt samvær med eget avkom.

god tur videre =)

Audun Nyhus said...
This comment has been removed by the author.
Audun Nyhus said...

Storbyens sus og dus skal i dag leves ut med........kino.......eller kanskje en........kjøretur......

Her er det bare fantasien som setter grenser!

Anonymous said...

Eller soving på ettermiddagen... Sier ikke mer....

(...annet enn at det hender Audun tar seg en ettermiddagslur...)

Anne - ÆSJ! Har tenkt meg til sørlandet i helgen, og vedder en tier + en is på at jeg da tar høsten med meg. Så får du heller varme deg ved elg-skogsbålet...

Anonymous said...

Ja-da, det regner i Arendal også. Tror ikke noe på denne sola di, Anne! He-he.

Men kulhetsfaktoren til Arendal er økt betraktelig med Chaos&Tapas, det må jeg si. :D

(PS - dette er fra Janne.... bloggen din ville plutselig ikke godkjenne Livejournal-identiteten min...)

Audun Nyhus said...

Søstra si har bursdag!! :) Skulle ønske du var her, så vi fikk feira deg litt!

Prøvde å ringe, men nei da...

Anonymous said...

Happy birthday, yo sexy!

Arnesen Nyhus Family said...

så var du 21 .... og vi gleder oss, en mor og en far og et stort smil - en bittersøt savn i dag - jammen er du fin! Ride on, girl!

Anonymous said...

Gro, it's just not the same without you! It was brilliant to meet you and I hope you will stay in contact so that we can meet up again somewhere along the line! Enjoy trotting the globe! Love Gem xxxxxxxxxxx

Arnesen Nyhus Family said...

Det er søndag morgen og her i området flammer høsten oppetter lisidene. De høyeste toppene var i dag pudret med snø. Audun er på besøk, og skal hjelpe til i huset med bæring og flytte på saker og ting. Katta ser sulten ut - antakelig det eneste hun legger vekt på å formidle 24/7. Ha en fin dag!!