Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Wednesday, October 1, 2008

To Peter!

Hører rykter om at du leser bloggen min du også! Stas:) Men jeg ser inegn kommentarer.. Hehe!

Jeg har fått to flotte meldinger av deg og jeg kan love deg at jeg vurderer situasjonen hele tiden! Akkurat slik ting er nå har jeg mere lyst til å seile etter jul enn noe annet. Det er VELDIG lett å ombesteme seg når man er ute å reiser har jeg funnet ut etter hvert:) Jeg har også begynt å lure på om det er italiensk jeg skal lære, eller om det er lurere slik vi snakket om i hjemme i norge å lære spansk...

Time will show :) Cheers

1 comment:

scarnuz said...

Men sikkert Gro følger jeg med i bloggen din.

Tja, hva skal jeg si. Om det er lurt å lære seg spansk? Sikkert, det er jo langt flere som snakker spanske enn italiensk. Slik nyttetenkning er jo forsåvidt greit. Men det kommer jo også litt an på hva du har lyst å gjøre i framtida. Og da er jo veldig viktig å huske at du har engelsken i bunn. Dette ville jeg si er ditt primære bruksspråk, det er den du vil ha størst nytte av.

Det jeg egentlig mener å si er at du ved valget av språk nummer to ikke behøver å være så fryktelig rasjonell - vær litt raus, la hjerte slippe til, stol på intuisjonen.

Hvis du har lyst å jobbe med noe kulturelt. Vel, da synes jeg jo at teater og italiensk passer nokså godt sammen. Funker minst like godt sammen som spansk og tyrefekting. Språket er jo ikke minst også en "kulturell boksåpner".

Hva frister så mere, Italia eller Spania? Fellinis "La Strada" eller Almodovars "Mujeres al borde de un ataque de nervios"?

Forresten, var det ikke tysk du en gang i tida ville hatt nytte av?

Hvis ja, så ta en titt på dette her:
http://www.art-tv.ch/silo8.html

www.karlskuehnegassenschau.ch/
En flott gjeng som startet med gateteater (Gassenschau) på 80-tallet og som nå foreløpig har endt opp med det elleville "Silo8".

Stykket dreier som om det å bli gammel - 40 år fram i tida når kun gamlinger er igjen....

Og egentlig dreier deg seg om å flykte - eller om drømmen å kunne fly fra fengselen framtidas aldershjem vil utvikles til....

Hvordan hårstellet (vasking og tørk) kommer til å arte seg, ja det er dette - og masse annet - Karl og gjengen forsøker å fortelle oss.

Fortsatt god tur.
Peter/
scarnuz