Prefered language on the blog

New photos!!

There is all kinds of new photos uploaded now:

http://s436.photobucket.com/albums/qq81/Travelgro

Look under the folder "Sailing"

Tuesday, September 2, 2008

Endelig et stabilt nettverk!

Først må jeg bare si at det er kjempe koslig at dere kommenterer på det jeg skriver, det er en inspirasjon til å fortsette :)

Nå har jeg møtt Morven som er min kontakt her på HWDT senteret og hun er den koseligste jenta man kan tenke seg! Virkelig slik at hun gjør det vært hele turen :)

Jeg må bare gå litt tilbake i tid her så dere får inntrykk av hvor langt unna noe som helst dette er... I går satte jeg meg på toger til Oban fra Glasgow etter å ha surret rundt noen timer i byen. Håper jeg kommer megtilbake til Glasgow btw fordi det virker som en kjempe fin by, jeg hadde bare ikke energi til å utforske byen etter den tidlige oppstandelsen på søndag... Anyways! Det jeg skulle si var at jeg satt på toget, så plutselig forsto jeg at jeg måtte bytte vogn hvis jeg ikke ville bli avkoblet å reise feil vei :) Det er ikke så godt tognett i Skotland så det har et langt tog ut fra Glasgow så kobler de av del etter del ettersom hvor du skal :) Så jeg tok med meg alle tingene fremover i toget og forsikret meg med en mann som satt der at dette var den riktige delen. Det bekreftet han og lurte så på hvor jeg skulle. Det viste seg jo da at vi skal til samme by så han forteller meg alt jeg trenger å vite om byen og menneskene. Resten av veien til Tobermory, det vil si, ferge og buss, dilter jeg etter han.

Vell fremme finner jeg enkelt frem til huset til Fiona og hun står i døra å venter så meg :) Jeg har fått et kjempe fint og stort rom med dobbeltseng! Sov som en baby der i natt:) Etter innkvarteringen er vell overstått og jeg har fått litt mat går jeg ned i byen for å kikke på mainstreet (som like gjerne kunne het only steet... hehe). Legger ut et bilde. Til slutt ender jeg opp på en bar hvor jeg møter igjen Mike the fisherman fra toget og hans venner. Der er også en av de andre som bor med Fiona (drar i dag) så jeg har masse folk jeg kan snakke med. Vell resten av kvelden og pengene gå med her og det er nok gunnen til at jeg har litt vondt i hode i dag :) Ta vekk dette før ollemor leser Helle !

Okey, that`s it for now! Trenger litt flere inntrykk herifra før jeg kan fortelle dere ordentlig om byen.
Forresten så kan dere se hvordan det ser ut her selv, det finnes vist en ganske popelær barneserie fra noen år tilbake som er filmet her. Boltemory tror jeg den heter.. (minus det rosa slottet, det er ikke her.. synd men sant!)

Igjen, kjempe koselig med kommentarer!!

5 comments:

Audun Nyhus said...

Heihei kjære søster :)
Nå er jeg med på bloggen også. Dette er bra! Hyggelig å prate med deg i dag. Jeg drar på hytta i dag. Plutselig har det blitt en del jobb der. Rart :)

Anonymous said...

Kjemperart. Audun....

Kjempegøy å følge deg på turen, Gro! Glasgow høres bra ut. And you called me last night from Glasgow!!

Anonymous said...

hehe :)

Anonymous said...

Ligger på sofaen i Nedre Lysgårdsveg og leser bloggen din. Kjempebra - du er flink til å formidle inntrykk - så er vi litt med vi også. Jeg skal ta meg av sensuren i forhold til ollemor denne gangen. Hun sitter ved siden av meg og jeg skal lese høyt det hun bør høre. Hun er strålende fornøyd med ettermiddagen. Plukket meg opp på jobb kl 14 og så skulle vi egentlig pusse vinduer men i stedet ble det tyttebærtur med strålende resultat. Dagen er definitivt reddet for ollemor, og når hun hører at du har det bra kan det ikke bli så mye bedre. Pass på deg - ellers kommer jeg med første fly vet du!

Anonymous said...

Hei Gro!
Så bra du koser deg på tur;-)
Merker du er veldig flink til å bli kjent med folk altså! Ikke mye bluferdighet der i gården nei:-) Bra, bra.
Snakkes snuppa!
Klem Elin